عجایب جهان

عجایب جهان در سایت ما هستند.

عجایب جهان

عجایب جهان در سایت ما هستند.

مشخصات بلاگ
عجایب جهان

شما عجایب خود را از ما درخواست کنید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
کلمات کلیدی
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۹ آذر ۹۸، ۱۹:۴۰ - مبین سفیدگر
    سلام
نویسندگان

عجایب ترسناک درایران

سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۷ ب.ظ

با ترسناک ترین عجایب ایران آشنا شوید

تا حالا چیزی درباره ی ترسناک ترین عجایب ایرانشنیدید؟ آیا می دانید ترسناک ترین عجایب در کجای ایران قرار دارند؟ ایران سرزمین پهناوری است که از جاذبه های متعددی برخوردار می باشد. از جاذبه های گردشگری تاریخی گرفته تا جاذبه های طبیعی بکر که شاید کسی تا به حال چیزی درباره ی آن ها نشنیده باشد! اگر از آن دسته افرادی هستید که به ماجراجویی و هیجان علاقه دارید و دوست دارید به کشف مناطق ناشناخته و در عین حال اسرار آمیز بپردازید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را بخوانید. در ادامه قصد داریم به معرفی شگفت انگیزترین و ترسناک ترین عجایب ایران بپردازیم. با الی گشت همراه باشید.

جسد های مومیایی در دیوار ارگ بم

ارگ و دیوارهای مرموز آن

مطالب مرتبط:
۸ مورد از شگفتی های طبیعی ایران که حتما باید ببینید!
سفر به تهران قدیم در کاروانسرای خانات تهران
عجایب هفتگانه ایران

همه ی ما ارگ بم کرمان، قدیمی ترین سازه ی خشتی دنیا را می شناسیم. اما شاید ندانیم که وجود مومیایی جسدهای کودکان در بین دیوارهای ارگ بم این اثر تاریخی ارزشمند را در میان ترسناک ترین عجایب ایران قرار داده است. سال ها پیش یکی از باستان شناسان هنگامی که در حال تحقیق در محوطه ی تاریخی ارگ بم بود اسکلت نوزادهای مومیایی شده را در دیوارهای ارگ بم کشف کرد.

گورستان جن ها در روستای تیس سیستان و بلوچستان

گورستان جن ها از وحشتناک ترین عجایب ایران است که در شرقی ترین نقطه ی جنوب ایران قرار دارد. روستای تیس در استان سیستان و بلوچستان، از روستاهای باستانی ایران با قدمتی حدود بیش از ۲۰ هزار سال است. به گفته ی محلی ها در این منطقه جن ها زندگی می کردند و قبرهای سنگی بزرگ متعلق به این جن ها هستند. سنگ قبرهای این گورستان به شکل عجیبی بزرگ می باشند و محلی ها بعید می دانند که در این گورها آدم دفن شده باشد.

عجایب ایران

غار قاتل پرآو

غار پرآو یا پر آب به غار قاتل معروف است. این جاذبه ی طبیعی وحشت انگیز ایران در روستای چالابه ی استان کرمانشاه قرار دارد. عبور کردن از این غار بسیار سخت است و حتی به غارنوردان هم توصیه نمی شود به اینجا بروند. گفته می شود چند غارنورد ایرانی در این غار قاتل جان خود را از دست داده اند و عجیب تر این که حتی جسد آن ها هم پیدا نشده است!

عمق این غار حدود ۷۵۰ متر است و ۲۶ حلقه چاه دارد. یخ های زیر زمینی در این منطقه پس از ذوب شدن داخل این غار جاری شده و موجب سرد شدن هوای غار می شوند. دمای هوای این غار تقریبا بین ۱ تا ۳ درجه است. غار قاتل یا غار مرگ از صعب العبورترین غارهای دنیا بشمار می رود.

عجیب ترین ها

تالاب ارواح نوشهر

تالاب ارواح دریاچه ای به نام ممرز است که در ملاکلا، نوشهر مازندران قرار دارد. در وسط این دریاچه درخت های کهنسالی دیده می شوند که با وجود آب دریاچه و بارش باران خشک شده اند. به همین دلیل نام این دریاچه را تالاب ارواح نامیده اند. این تالاب با ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض یکی از جاذبه های طبیعی مرموز و از عجایب ایران محسوب می گردد.

دریاچه ی مرموز ممرز در وسط جنگل قرار گرفته است، به همین دلیل باید اول روز به آنجا بروید تا به تاریکی نخورید و حتما همراه با یک راهنمای محلی و به صورت مجهز راهی این منطقه شوید.

عجیب ترین جاذبه ها

مثلث برمودای ایران

یکی دیگر از ترسناک ترین عجایب ایران که به مثلث برمودا شهرت یافته، در جنوب استان سمنان و در منطقه ای کویری با تپه های فراوان شنی است. علاقه مندان به ماجراجویی باید بدانند که سفر به این منطقه ممکن است بی بازگشت باشد! محققان برای تحقیق در مورد اینکه چرا گردشگران با سفر به این کویر ناپدید می شوند و به آغوش مرگ می روند راهی کویر ریگ شده اند ولی آن ها نیز هیچ گاه باز نگشته اند!

امروزه با راهنماهای مجرب و تجهیزات لازم می توان تا بخشی از این کویر رفت، اما باید بدانید که عدم وجود آب، هوای گرم و آفتاب سوزان در تابستان، نداشتن تجهیزات و عدم شناخت منطقه می تواند موجب گم شدن و مرگ شود.

اما محلی ها و بومیان بر این باور بودند که این کویر نفرین شده می باشد و محل زندگی ارواح است، به همین دلیل تمام افرادی که به اینجا می روند ناپدید می شوند. حتی شترها وقتی به این منطقه میرسند حرکتی نمی کنند و وارد کویر نمی شوند.

عجیب ترین جاذبه های طبیعی

تشکوه خوزستان

جالب است بدانید که در جنوب ایران، استان خوزستان کوهی وجود دارد که به تشکوه یا کوه آتش معروف می باشد. این کوه که همیشه شعله ور است، یکی دیگر از عجایب ایران بشمار می رود. برای رسیدن به تشکوه باید به جاده ی رامهرمز و ابوالفارس و روستای گنبد لران بروید.

در آنجا تپه هایی را می بینید که به طرز عجیبی شعله ور هستند. روی سطح این تپه ها حفره هایی وجود دارد که از دورن آن ها شعله های آتش بیرون می آید. چیزی که اینجا را در میان عجایب ایران قرار داده شعله ور بودن آن به طور شبانه روز است. تشکوه از میراث ملی ایران زمین است و زمین شناسان دلیل اصلی وجود شعله ها را وجود گوگرد و گاز طبیعی در درون زمین آن منطقه می دانند.

شگفت انگیزترین عجایب ایران

جنگل جیغ مشهد

در نزدیکی یکی از روستاهای طرقبه مشهد، به نام سربرج، جنگلی وجود دارد که با تاریک شدن هوا صدای جیغ از آن شنیده می شود. جنگل جیغ مشهد از وحشت انگیزترین عجایب ایران می باشد که موجب کنجکاوی و در عین حال وحشت خیلی از گردشگران شده است.

به گفته ی ساکنان منطقه این صدای جیغ نشات گرفته از ملخ هایی است که در لابه لای درختان لانه کرده اند. عده ای دیگر می گویند این صدای مرموز و ترسناک به علت پیچیدن هوا میان درختان جنگل ایجاد می شود. اما چیز عجیب دیگری موجب ترس مردم شده است؛ آب رودخانه ی این جنگل که درون دره ای قرار دارد همیشه در یک فصل از سال خشک می شد، اما از زمانی که صدای ترسناک جیغ آغاز شد، دیگر آب رودخانه خشک نشد و در تمام طول سال جاری است!

عجایب ترسناک ایران

در دنیا مناطق عجیب و ترسناک زیادی وجود دارند که موجب شگفتی و حتی وحشت ما می شوند. مرموزترین و ترسناک ترین عجایب ایران که به آن ها اشاره کردیم جاذبه هایی طبیعی هستند که شاید خیلی از ما آن ها را نمی شناسیم و یا اینکه فقط نام آن ها را شنیده ایم.

اگر از علاقه مندان به ماجراجویی و هیجان هستید می توانید سری به عجایب ایران بزنید و عجیب ترین های جهان را از نزدیک ببینید. تشکوه، جنگل جیغ، تالاب ارواح، ارگ بم و گورستان جن ها از جمله عجایب ایران هستند که می توانید از نزدیک ببینید.

  • مبین سفیدگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی